Underviser
Ellen Nielsen
Beskrivelse

Ellen er underviser for vores kære børn på sandkasseholdene om søndagen. Hun deler undervisningen med Jill, så de har hver anden søndag

Ellen er ligeledes med i stævneudvalget og afløser på de andre dressur hold. Så I kan let komme til at møde Ellen på rideskolen

Ellen skriver dette om sig selv:

Jeg er alderspræsident af alle undervisere,  67 år og stadig aktiv rytter.  Har redet siden jeg var 10 år bl.a. junior DM 140 cm og dressur PSG.
Har avlet varmblodsheste i 30 år, tildelt guldmedalje for afkom heraf en kåret avlshingst. Jeg elsker at lære fra mig, fra de helt små til øvede ryttere. Jeg står inde for klassisk grundridning herunder vigtigheden af rytterens balance og opstilling, ridning på hestens præmisser og jeg sætter hestevelfærd meget højt.
Jeg giver eneundervisning i dressur og sætter mig gerne op på 1, 2er ponyer og heste, hvis der er udfordringer for rytteren.
Kontakt mig gerne, hvis det har interesse. Har stor passion for at se udvikling af hest og rytter.
Jill Møller
Beskrivelse

Jill er ny underviser på sandkasse holdene om søndagen. Hun har hver anden søndag og deler søndagene med Ellen

Jill skriver dette om sig selv:

Jeg hedder Jill og underviser sandkasseholdene hver anden søndag.

Jeg har reddet siden jeg var 11 år gammel, og har startet til og med LA5 på C-plan og sprunget baner på 135 cm hjemme til træning.

Jeg rider fortsat selv til dagligt på en 3-årige hoppe, der skal igang med at introduceres for livet som ridehest og senere stævnehest

Karoline Ravnsbo
Beskrivelse

Karoline er underviser på vores dressur hold om mandagen. Hun er også afløser på de andre dressur hold

Karoline skriver dette om sig selv:

Jeg hedder Karoline Ravnsbo og er 20 år, og jeg underviser på mandagsholdene. Omgangen med heste har fyldt meget hele mit liv. I øjeblikket har jeg fire heste og bruger derfor en hel del tid på både den daglige træning og deltagelse i både nationale og internationale stævner.

Jeg er en del af ungdomslandsholdet og har startet til og med intermediaire 1, men jeg har også erfaring med at uddanne yngre heste, og finder begge dele meget spændende.

Jeg holder enormt meget af at lære fra mig samt at følge rytternes fremskridt og øgede forståelse indenfor dressuren, men nyder også at dele deres glæde for hestene

Maja Højland
Beskrivelse

Maja er underviser på vores dressur og sandkasse hold om tirsdagen. Maja har haft hele sin heste opvækst i Vamdrup Rideklub, så hun kender om nogen til klubben

Maja skriver dette om sig selv:

Jeg hedder Maja, er 23 år og bor i Kolding.

I min tid som rytter har jeg redet dressur, spring og ponygames.

Jeg startede på Vamdrup Rideklub som elevskolerytter og har derefter selv haft egen pony opstaldet ude på Vamdrup Rideklub. Jeg begyndte som underviser i 2020 og har holdt ved lige siden. Det startede med, at jeg bare skulle hjælpe med at undervise lidt på sandkasseholdene hver anden søndag, men endte så med også at få holdene om tirsdagen.

Det, jeg rigtig godt kan lide som underviser, er at se, hvor meget hver enkelt rytter udvikler sig gennem tiden, og på den måde også få skabt en god kontakt med de enkelte ryttere. Jeg prøver at finde ud af, hvad de gerne vil opnå med ridningen, om det er hyggeridning eller konkurrence.

Mathilde Seegert
Beskrivelse

Mathilde er spring- og dressur underviser i klubben, hvor hun har holdene om onsdagen og torsdagen, samt afløser på de andre hold.

Mathildeskriver dette om sig selv:

Hejsa.

Jeg hedder Mathilde, er 20 år og underviser i ridebanespringning på Vamdrup Rideklub.

Jeg blev student i sommer og nyder nu mit sabbatår, hvor jeg bruger meget af min tid på min passion for ridning. Jeg har redet hele mit liv, med et særligt fokus på springning og en smule military. Jeg går meget op i teknikken bag et flot og effektivt ridt på springbanen, som jeg forsøger at videregive til mine elever.
Som underviser stræber jeg altid efter at hjælpe mine elever med at overvinde udfordringer og rykke op i klasserne. Jeg lægger stor vægt på at fokusere på den enkelte rytter og deres unikke behov.
Jeg rider selv dagligt og deltager aktivt i stævner. Jeg har en del erfaring fra både nationale og internationale stævner, op til Grand Prix-niveau, og har på baggrund af det også en god forståelse for de krav og udfordringer, rytteren står overfor.

Birthe Petersen
Hjælpetræner
Dorthe Grytner
Beskrivelse

Dorthe er vores forpagter på Vamdrup Rideklub og har Stald Straarup.

Dorthe og hendes datter Frederikke passer stedet og vores heste og sørger for at de har det godt

Dorthe er også hjælpetræner og afløser, så engang imellem får I måske Dorthe som underviser

Kenneth Christensen
Beskrivelse

Kenneth af afløser på springholdene og hjælper til når der er behov for det

Louise Sindberg Fabricius
Beskrivelse

Jeg hedder Louise, er 30 år gammel og har redet siden jeg var 7 år.

Jeg bor på en landejendom i Bække med min mand, hvor vi har 8 heste.

Jeg er en alsidig rytter der rider alt fra dressur, spring, jagt til skovtur.

Jeg har aldrig redet på højt plan, da jeg altid har interesseret mig mest for unge eller problem heste.

Jeg tager også ponyer ind i ridning, dog altid kun 1 af gangen.

Jeg elsker at lære fra mig og nyder at se børnene og hestene udvikle sig sammen og hver for sig.